افغان tv

خبری

افغان tv

خبری

اشتاینمایر مشارکت آلمان در مداخله نظامی در عراق را رد کرد

وزیر امور خارجه آلمان، روز یکشنبه بار دیگر هر گونه مشارکت کشورش را در حملات هوایی یا مداخله زمینی در عراق رد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانک والتر اشتاینمایر"، وزیر امور خارجه آلمان، روز یکشنبه بار دیگر هر گونه مشارکت کشورش را در حملات هوایی یا مداخله زمینی در عراق رد کرد.


وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به تقسیم وظایف در مبارزه با داعش، این مطلب را عنوان کرد.


اشتاینمایر در تلویزیون دولتی "ای آر دی" آلمان در پاسخ به سوالی درباره صداهایی که از مشارکت قوی آلمان در عراق نظیر مشارکت در نظارت هوایی در شمال این کشور خبر می دهند، گفت:" این تعهدات به هیچ وجه با مذاکراتی کنونی که میان برلین و شرکای بین المللی آن در جریان است، مطابقت ندارد بلکه کاملا در تضاد با این مذاکرات است."


اشتاینمایر خاطر نشان کرد:" تصمیم های اتخاذ شده توسط برلین، مانند ارسال سلاح برای مبارزان کرد به منظور قادر ساختن آنها برای دفاع از خود در برابر داغش، به راحتی اتخاذ نشده است".


اشتاینمایر همچنین این نظر را که حملات هوایی فرانسه و آمریکا علیه داعش می تواند برلین را تحت فشار قرار دهد، رد کرد.


وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد :"خیر، ائتلاف به این نحو تشکیل نشده است. اتحادی که شکل گرفته است، قرار است کار را تقسیم کند. ما (آلمان) سهم خود را از مسئولیت ها به عهده گرفته ایم و آن سهم مهمی در شمال عراق است ".


اشتاینمایر همچنین گفت:" کشورهای دیگر وظایف دیگری را به عهده گرفته اند به طور مثال فرانسه از حملات هوایی آمریکا پشتیبانی می کند. مسئله، تقسیم وظایف است ".


وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر مشارکت آلمان را در حملات هوایی یا اعزام نیروی زمینی به عراق رد و تاکید کرد " برای ما این مسئله مطرح نیست "


در پایان ماه اوت دولت آلمان اعلام کرد برای نیرو‌های کُرد سلاح ارسال خواهد کرد تا آنها بتوانند در برابر داعش از خود دفاع کنند.


برلین همچنین حدود 40 نظامی نیز به عراق اعزام خواهد کرد و این در حالی است که حدود 30 کرد نیز به آلمان خواهند رفت.


ارتش آلمان تحت کنترل پارلمان است و برای مداخله ارتش در یک منطقه درگیر بحران موافقت نمایندگان پارلمان الزامی است و احتمال آن نیز بسیار کم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.